A day off

Min kära syster påpekade att det var länge sen jag bloggade och det kom som en chock för jag visste inte att hon läste den numera när vi har bytt. (Från blogspot till blogg)  Men det är roligt och därför tillägnar jag detta inlägg till henne. Bara för att hon är en sån stark människa som aldrig ger upp trots motgångar och hinder. Och jag vet att hon kan klara av allt så länge som hon försöker.

Idag har de flesta i IB1 haft ledig på grund av att det är bara fysikmocks prov idag och det är typ 3 stycken som har det. Lina har det, men hon ringde mig 20 över 8 i morse (jag sov) och sa att hon blivit sjuk så hon kunde inte göra provet. Stackars liten, alla är sjuka just nu. Min mamma försöker tappert att prata men det hörs inte så mycket av det, jag väntar bara tills det kommer till mig. Och till det säger jag nej, inte innan jul. Jag peppar jul för mycket.

Och det är mest ledigheten som lockar med jullovet. Jag behöver en paus från skolan och plugg. Dock så kan det hända att jag ska jobba på Athena fritidsgård eftersom dom har öppet under julen och behöver folk. Så dom har frågat Östras hjältar och det är många som är intresserade. Kan vara bra med en liten extra slant att kunna lägga undan för sämre tider :)

Östras hjältar kommer anordna en gymnasiefest nångång framöver och jag är med i festkommitén (stavning är inte min grej, klaga inte) så Yay till det! Jag känner att inget och ingen kan dra mer mitt humör nu. Livet leker för mycket för det!

Nu ska jag sätta mig ner med Enviromental boken igen och förbereda inför i morgon då det är andra delen av Mocks + matteprov i 3 timmar. Vi hörs och ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0